onsdag den 8. december 2010

Jordens bedste havregrynskugler

Jeg ved det godt. Det er lidt frækt. Og voldsomt prætentiøst - at kalde dem for jordens bedste. Men de er altså virkelig gode, også selvom havregrynskugler vel næppe kan betegnes som højere kogekunst.
Alle har vel deres helt egen favorit-opskrift på havregrynskugler. Eller kokoskugler, som de jo også kaldes. Måske har de også andre navne?
Min søster Dorte har vogtet over denne opskrift i flere år. Så det er en absolut hemmelighed, at jeg nu deler den her:)

Anyway, her kommer opskriften. Rom og kaffe kan evt. skiftes ud med appelsinsaft, hvis man bedre kan lide det, eller har børn i familien.

Havregrynskugler:

100 g smør
1 dl sukker
3 dl havregryn
3 spsk kakao
1 tsk vanillesukker
2 tsk rom eller grand marnier
2 tsk kaffe
50 g kokos

Pynt: Kakao, sukker eller kokos

Det hele æltes bare sammen, trilles i kugler og trilles derefter i pynten. Smager allerbedst kolde:)

2 kommentarer:

  1. Uhmm, elsker havregrynskugler :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Hej Birthe.
    DET GØR JEG OGSÅ! Der går næsten lidt lille-pige i mig, når jeg laver dem:)

    Kh Louise

    SvarSlet