tirsdag den 22. februar 2011

Caesar salat med kylling og hjemmelavede croutoner

Caesar salat er jo en klassiker - men det er altså også, fordi den er virkelig virkelig lækker!
Jeg kan godt li' at komme lidt ekstra i udover grøn salat - fx lidt avokado, grønne ærter eller små lækre cherrytomater. Men altid kun én ekstra ting, ellers synes jeg, at det bevæger sig for meget væk fra originalen.

Jeg kommer simpelthen frisk salat i bunden af en tallerken, topper med avokado, groftrevet parmesanost, stegt kylling og hjemmelavede croutoner, der stadig er lidt varme. Så man kan vel næppe kalde det en opskrift:)

Croutonerne laver jeg ganske enkelt ved at skære daggammelt hvidt brød i store tern, hælde en smule olivenolie på og krydre med salt og rosmarin. Så skal de bare i ovnen til de er gyldne. Nemmere bliver det vist ikke...
Og så skal den selvfølgelig serveres med en rigtig god caesar dressing - jeg forsøgte mig med Foodfanatics opskrift, og den blev super god!
Den spises med lækre nybagte boller med hasselnødder og blåskimmelost.

Det er jo ikke ligefrem gourmet-mad:) Men derimod super lækkert og hurtigt!




5 kommentarer:

  1. Kære Louise
    Dejligt at høre, du kunne lide min opskrift :) Jeg elsker en sprød caesar i ny og næ. Det er måske ikke den sundeste af salater, men hvor den dog smager.
    Kh Nadia

    SvarSlet
  2. Caesar salad er bare et hit, måske den bedste salat der findes - jeg spiser den ihvert fald glad og gerne :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  3. Nadia: Ja, den vakte stor lykke, også hos min kæreste, der faktisk er overraskende god til at spise salater:)
    Birthe: Ja, det er også en af mine favoritter - og et sikkert hit til enhver tøsemiddag:)

    SvarSlet
  4. Cæsar salat skal være uden kød ´.... BASTA

    SvarSlet
  5. Hejsa;)
    Ja, det er rigtigt at den originale opskrift er uden kød, og det er også super lækkert!
    /Louise

    SvarSlet